48. Barum Czech Rally Zlín 2018

Na domácí závod jsem se hodně těšil, byl to můj sen startovat na Barum rally s fábií. Když jsem si to poprvé pomyslel, byla éra vozů S2000, teď s R5 se to povedlo. 


Barum rally Zlín pro nás začala oficiálním testem již v úterý. Před závodem jsem měl obavy z předpovědi, protože byla delší dobu předpověď deště. Samotná „Barumka“ je tradičně hodně obtížná a ještě na vodě…. Nedokázal jsem si ani představit co nás čeká, jelikož Barum rally jsem jel vždy za sucha.

První noční rychlostní zkouška pro nás nebyla ideální, nebyl jsem si vůbec za volantem jistý, ale chybu jsem neudělal, což bylo hlavní. Sobotní první rychlostní zkouška Březová dopadla hodně špatně, jelikož jsme jeli o kolo navíc, hloupá chyba. Kousek před odbočkou do cíle jsem navíc najel na patník, byla to menší rána do předního kola, ale v ten moment jsem hodně znejistěl, jelikož následovali velmi úzké zatáčky mezi stromy a patníky. Místo koncentrace a poslouchání rozpisu, jsem se zaměřil na kontrolu řízení a neodbočil jsem do cíle. Byla to obrovská časová ztráta skoro 3 minut, kterou jsem nám nadělil hned z kraje závodu.

Aby toho nebylo málo tak na rychlostní zkoušce Rajnochovice nastal další problém. Startovali jsme s Jirkou za dámskou posádkou s dvojkolkou a měli jsme větší rozestup – 5 minut. Diváci před Rajnochovicemi mysleli, že je zkouška díky časové prodlevě zastavena, a tak začali vytahovat havarované auto z příkopy ven na trať, v ten moment jsme přijeli mi a bylo velké štěstí, že jsme do vozu nenarazili, stáli jsme před ním a čekali, než ho odklidí. Čas nám byl upraven. Další rychlostní zkoušky už byli bez problému a my se prokousávali startovní pořadím dopředu. Jeli jsme v dobrém tempu, ale do risku jsem nechtěl jít za takových podmínek. Byli pasáže, kde jsem věděl, že to hodně klouže.

Náladu jsem si zpravil v RZ6, ve které se nám podařilo zajet absolutně 3. čas, necelou vteřinu za světovým jezdcem Danielem Sordo. V rámci Mistrovství ČR to byla první vyhraná RZ s vozem R5.

Do druhé etapy jsem udělal na základně předpovědi deště celý den změnu na podvozku, ale počasí se začalo během dne zlepšovat a první sekce byla jen o dojetí. Ve druhé sekci se změny vrátily a my si tak poslední sekci užily, až tedy na RZ Maják, kousek před cílem jsme šli do hodin a předek vozu byl v příkopu, ze kterého se nešlo dostat ven, naštěstí zde byli diváci, kteří nám pomohli dostat se ven, za což jim děkuji.

48. Barum Czech Rally Zlín 2018 byla velmi náročná a jsem moc rád, že jsme jí dokončili. V rámci Mezinárodního mistrovství České republiky jsme odsadili 6 místo a v celkové klasifikaci 13. místo. S výsledkem panuje v týmu spokojenost, nebýt 2 chyb, byli bychom v top 10 v Evropě, což je povzbudivé do budoucna.

Chtěl bych poděkovat celému týmu a samozřejmě také všem sponzorům za spolupráci a podporu.